Kerstin & Geira

Hej jag heter Kerstin Karlsson.

På Lag-SM i år så kommer jag att rida min egna häst Geira från Linneaholm, det här kommer vara
mitt sista år som jag får vara med och tävla på lag-sm. Men får vell vara fotograf och hejarklack sen :)

Jag är alltså 21 år och bor i Östertälje, har ridit i sen jag var 7 år. När jag började rida så var det på sundbyholm på ponnys i 2 år sen gick jag över till islandshäst och red på hemfosa i 2 år efter det så flyttade jag och min familj till Mariefred och då köpte jag min första häst, en islandshäst som hete Glofaxi. Efter jag haft honom i 2 år så köpte vi en ny som hete Fifill och honom hade jag i ungefär 6 år :). Sen flyttade vi till Östertälje och då blev jag medryttare på Máni i ett år ungefär, red honom förra årets lag-sm och rider honom fortfarande lite. Sen köpte jag min underbara Geira tack vare Madde som har ett sto som kommer från samma gård m.m :). Jag berättade för Madde att jag sökte efter en ny häst och då så berättade hon om Geira, sen åkte vi ditt och det var kärlek på en gång. Så nu har jag haft henne i nästan två år:)

Oj det blev visst väldigt mycket men det var skönt att skriva av sig även om allt kanske inte är så intressant :)

Geira är ett 6 årigt sto, mörk fux med bläs, hon är efter Gladur från stallgården. Hon är fyrgångare, en töltmoppe :)
Hon är en dramaqueen, men hon har underbara sidor också såklart.

Längtar verkligen till Lag-SM, att få vara med alla glada och roliga i laget och att tävla :)

Det finns mycket mer att berätta skulle nog kunna skriva flera sidor men jag slutar nog här så slipper jag tråka ut er för mycket.

// Kerstin Karlsson :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0