Linda och Gyrdir



Hej! Jag heter Linda Mårtensson och kommer tävla med min häst Gyrdir från Solbacken på Lag-sm nu i sommar. Detta kommer bli det 3;dje året jag är med på Lag-sm och tänk.. för varje år har truppen utökat sig eller förnyat sig lite granna. UNDERBART!

Jag är 15 årig tjej (haha jag skrev nästan 14 år) som bor i Tumba, söder om stockholm och jag har ridit ett låångt tag, tycker då jag. Jag började som liten att rida då och då på mammas häst som hteer Vidja och sen så la jag ned i 1 år när jag var runt 6-7 års åldern. Sedan började jag rida hoss Sofie Engström som har en ridskola någonstrans här ute i världen, men efter några år så la jag ned med islandshästar och började rida på Skrevsta i 2 år ungefär. När jag var 10 år gamal så la jag ned med ridning och satsade hårt på träningen men efter ett tag så blev min mamma galen på att jag inte red så hon valde att jag skulle få en egen häst. Så på Valborgsafton så åkte jag och mamma ner till Göteborg efter många misslyckade försök att hitta hästar runt om i Svergie. Så när vi var där nere så skulle vi inte ha en vit eller ung häst. HA HA det blev ju inte dirket som tänkt och jag vet inte hur länge jag tjatade om att jag ville ha min Gyrdir. Men en morgon så fick jag reda på att han var min och att han var på väg hem i från Göteborg till oss och vårat bitchiga sto Frenja.

Gyrdir är en vit rödskäck med snopp han är8 år gammal(I ÅR). Han är en valack och är efter Haleggur från Oskarslund.
Han är en 5- gångare och en tölt häst som gillar löstyglar och ston. Han är den som gör mig lycklig och som gör så att jag känner mig säker. Tillskillnad från ett rött sto som drar med en...Jag hoppas att allt kommer gå bra med han för vi har nyligen lagt pass på honom som har gått super. Även om vi blev diskade..

Denna sommar kommer bli GRYM inte bara för att mamma inte ska med utan för att jag kommer få tillbringa tiden med underbara tjejor!

Ha det bäst för det ska jag ha, tjabbatjena dåååå!

kramar från Liiiiiiindaaaa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0