Paulina och Gjöf



Hej, Jag heter Paulina Carlsson och är 14 år, min häst heter Gjöf och är 13 år.
Jag började rida när jag var 6 år och då började jag på storhäst/ponny ridskola och jag red där i ca 4år.
Vi har en stuga uppe i Åre och där har vi en kompis som har turridnig med islandshästar, jag och mamma provade på en gång och vi märkte att isisar var mycket roligare än vanliga.
Jag slutade på storhäst/ponny ridskolan när vi hadde provat på att rida isisar. Men när jag fick en kompis i skolan där hans mamma och pappa hade islandshästarridskola och så var vi där direkt och provade, min mamma började där före mig men jag började ca ett år senare än henne och ridit där i ca 4 år nu om inte mer.

Vi köpte min häst Gjöf för ca 2 år sedan och hon gick på ridskola innan men trivdes inte med att byta ryttare varje gång, men Fenella som äger ridskolan tyckte att jag och min mamma skulle prova Gjöf några gånger och sen var vi KÄRA.... Vi valde att köpa henne (för hon var till salu) och nu har det gått redan två år och vi ska vara med på Lag-SM igen, det blir andra året för oss båda och det ska bli jätte kul! :)
Vi brukar åka och tävla lite små tävlingar och det gick jätte dåligt i börgan, hon kunde inte tölta rent m.m.
men vi tog ut vår kiropraktor som jag går regelbundet till, men det visade att hon hade en gammal skada på vänster bakben/rumpa/mage men han höll på att greja o mojja men idag kan hon tölta klockrent och hon går mycket bättre i dem andra gångarterna och han har bara varit ute en enda gång, men ska ta ut honom snart igen!:)

Gjöf är ett sto och en underbar häst att rida och blir bara bättre och bättre. Hon är väldigt stadig och älskar att rida ute med kommpisar och fräsa på och man får stopp på henne överallt om det skulle behövas! :)
Hon är jätte trevlig att rida på volten med och när vi köpte henne och det hadde gåt ca40-45min så stälde hon sig i ett hörn och stamppade och vägrade att gå en meter men det gör hon inte längre som tur är! :)
Gjöf är rödskäck med snopp (på mulen) och hennes namn betyder gåva och det stämmer tycker jag:)<3
Hon är väldigt lätt lastad och och går överlat och gör allt man ber henne om att göra!

Kram Paulina och Gjöf ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0