Sara och Skugga

Hej!
Jag heter Sara och är 16 år och kommer rida min medryttar häst Skugga från Vretaberg på Lag-SM. Hon ägs av Lars af Kintberg (tror jag stavade det rätt).

Jag har ridit i nästan hela mitt liv men började på ridskola när jag var 4 år. Då var det ponny för hela slanten och islandshästar var "sagohästar" i mina ögon. Allt ändrades när jag fyllde 11 då jag önskade mig att få rida islandshäst men jag var tvungen att vänta i ett helt år till innan den önskningen gick i uppfyllelse. man kan väl säga att det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan köpte min mormor två isisar och det var så jag blev indragen i islandshästvärlden. Nu 3 hästar senare (ingen av dem har varit min egen) så har jag då Skugga som jag har ridit i lite mer än ett halv år ungefär. om jag fick beskriva mig skälv så skulle det nog vara energisk, glad och barnslig.

Skugga alltså... hon är ett sto på åtta år och står på Ensta. Skugga ägs av Lars af Klintberg som jag sa tidigare och hon är efter hingsten Askur från Håkansgården (precis som Ellinors häst Brimir). Jag har inte ridigt henne så länge men det här halv året har jag lärt mig otroligt mycket. Hon är en väldigt bästämd dam som inte låter vem som helst bestämma. Vi har haft våra tvister men har lyckats lösa dem utan större problem. Hon går fram överallt och hon älskar att gå i skogen och racea ute på vägarna men hon är även duktig inne på banan. det ända som hon hatar är vatten... Pölar går bra men när det kommer till diken är det det ena vackra språnget efter det andra och om det är sjöar eller havet så blir det tvärstopp. Jag litar på tjejen utan och innan så se upp i mönsterås för här kommer vi!!! :D

//Sara och Skugga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0